16. IJSO, Doha, Katar, 2 bronasti medalji
Med 3. in 12. decembrom 2019 je v Dohi v Katarju potekala 16. Mednarodna juniorska naravoslovna olimpijada (MJNO, IJSO - International Junior Science Olympiad). Olimpijade se je na povabilo organizatorjev kot gostujoča ekipa udeležila tudi ekipa 6 devetošolcev in 3 vodij ekipe iz Slovenije. |
Učence, ki so sestavljali ekipo, smo izbrali manj kot 2 meseca pred odhodom na olimpijado na osnovi njihovih rezultatov na državnih tekmovanjih v znanju fizike in kemije v preteklem šolskem letu (2018/2019): Brest Lenarčič (OŠ Kozje) in Vid Bauman (OŠ Kajetana Koviča Poljčane) sta bila prvo- in drugouvrščeni na 39. državnem tekmovanju osnovnošolcev v znanju fizike za Stefanova priznanja, Jožica Bec (OŠ Milana Majcna Šentjanž), Matic Prevec (OŠ Bežigrad), Nino Kolander (JZOŠ Marjana Nemca Radeče) in Sofija Štefan (OŠ Šmarje pri Kopru) pa zmagovalci tekmovanja v znanju kemije za Preglova priznanja v 8. razredu. Ekipo so vodili Barbara Rovšek (DMFA Slovenije) ter Margareta Obrovnik Hlačar in Domen Vaupotič (oba ZOTKS). |
|
Pred odhodom na olimpijado smo uspeli za člane ekipe organizirati kratke, a intenzivne priprave na olimpijado. Učni načrt olimpijade je namreč kar precej obsežnejši od učnih načrtov naravoslovnih predmetov v predmetniku slovenske osnovne šole — in tudi kjer ni, to ne pomeni, da so vsebine že znane in utrjene (člani ekipe so trenutno šele v 9. razredu, in letošnje šolsko leto še ni niti na polovici). Zelo motivirani devetošolci so prišli v Ljubljano 3-krat. V petek popoldne so imeli dobre 4 ure priprav, v soboto dopoldne še enkrat toliko, in to 3 vikende zapored. Priprave so organizirali in izvedli Domen Vaupotič, Margareta Obrovnik Hlačar, Tinka Bačič, Iztok Tomažič in Barbara Rovšek. Odvijale so se na Pedagoški fakulteti in na Biotehniški fakulteti UL.
V 9-dnevnem urniku olimpijade MJNO so 3 dnevi tekmovalni. Na prvi tekmovalni dan so učenci 4 ure reševali 30 nalog izbirnega tipa, pri katerih so vsebine fizike, kemije in biologije zastopane enakomerno. Enakomerno so te vede zastopane tudi v teoretičnih nalogah, s katerimi so se učenci ukvarjali 4 ure v drugem tekmovalnem dnevu, ter eksperimentalnih, ki so jih reševali na tretji tekmovalni dan. Teoretične naloge so reševali posamezno (individualno), pri poskusih pa so po 3 učenci združili moči v eni eksperimentalni ekipi (naši učenci so tekmovali v 2 eksperimentalnih ekipah).
Na olimpijadi je sodelovalo 70 držav, od katerih je bilo 15 držav gostujočih — na olimpijado povabljenih prvič; med njimi tudi Slovenija. Na olimpijadi je sodelovalo 409 tekmovalcev, ki so bili v povprečju 1 leto starejši od naših. Najboljših 10 % je osvojilo zlate medalje; njihovi prejemniki so v veliki večini mladi iz dežel Daljnega vzhoda. Naslednjih 20 % je prejemnikov srebrnih medalj in naslednjih 30 % prejemnikov bronastih medalj. Sloveniji sta 2 bronasti medalji priborila Brest Lenarčič in Nino Kolander, le malo je do nje manjkalo tudi Vidu Baumanu. Poudariti pa moramo, da so se tudi preostali 3 učenci izkazali in upamo, da bodo vsi skupaj še naprej vlagali toliko energije in volje v razvozljavanje naravoslovnih problemov, kot v preteklih dveh mesecih.
Otvoritvena slovesnost je potekala v Katarskem kongresnem centru v Dohi.
Na sliki, od leve: Nino, Brest, Jožica, Sofija, Matic in Vid.
Pri organizaciji odprave slovenske ekipe na olimpijado sta moči in sredstva združili dve društvi, ki sta tradicionalna organizatorja najpomembnejših tekmovanj v znanju učencev in dijakov slovenskih osnovnih in srednjih šol, DMFA Slovenije in ZOTKS. Sodelovanje načrtujemo tudi vnaprej. V prihodnosti bomo izpopolnili merila izbora učencev v ekipo in tudi načrt priprav na olimpijado.
Glede na kratek rok, ki je potekel od odločitve, da na olimpijadi sodelujemo, in olimpijado, smo lahko z rezultati in — nič manj pomembno, najbrž celo bolj — izkušnjo — zadovoljni vsi, učenci, vodje ekipe in obe društvi.